Ota yhteyttä

Miten datalähtöistä markkinointi on suomalaisyrityksissä?

By Samuli Ropponen on 4.5.2016 10:49

Miksi datan hyödyntäminen on markkinoinnissa tärkeää? Miten datalähtöisyys on suomalaisyrityksissä sisäistetty ja priorisoitu? Kuinka toimintakulttuuri, resurssit ja järjestelmät on saatu tukemaan datan virtaamista oikeisiin paikkoihin? 

Jatka lukemista

Terveisiä SCALED'16 - tapahtumasta

By Samuli Ropponen on 10.3.2016 16:53

Jatka lukemista

Asiakaskokemuksesta kilpailuetua markkinoinnin automaatiolla

By Samuli Ropponen on 1.12.2015 10:43

Gartnerin mukaan 89% amerikkalaisista yrityksistä suunnittelee saavansa 2016 eniten kilpailuetua asiakaskokemuksesta. Tämä tarkoittaa investointeja erityisesti markkinointiteknologiaan, vaikka yrityksen henkilöstö tunnustetaankin tärkeimmäksi tekijäksi asiakaskokemuksen kehittämisessä. Markkinointiosaston vastuulla on yli puolet asiakaskokemukseen liittyvästä budjetista. Markkinoinnin automaatio on yksi väline parantaa asiakaskokemusta kustannustehokkaasti.

Jatka lukemista

Lukeeko lahjapallossa oma nimesi?

By Samuli Ropponen on 16.12.2014 13:08

Edellisessä kohdentamiseen liittyvässä blogikirjoituksessani ihmettelin miksi minulle tarjotaan kihartimia, kun ei ole kaljussani mitä kihartaisi. No, jouluna ihmiset ostavat lahjoja erilaisille sidosryhmilleen enemmän kuin itselleen, suurimmaksi osaksi.


Miten sitten voisi saada huomiota asiakkailta joiden ostohistoria ja perustava demografiatieto on käytettävissämme? Tässä muutama perusjuttu, joilla saa lisää kärkeä joulutarjouksiin:

Jatka lukemista