Ota yhteyttä

Miten datalähtöistä markkinointi on suomalaisyrityksissä?

By Samuli Ropponen on 4.5.2016 10:49

Miksi datan hyödyntäminen on markkinoinnissa tärkeää? Miten datalähtöisyys on suomalaisyrityksissä sisäistetty ja priorisoitu? Kuinka toimintakulttuuri, resurssit ja järjestelmät on saatu tukemaan datan virtaamista oikeisiin paikkoihin? 

Jatka lukemista

Terveisiä SCALED'16 - tapahtumasta

By Samuli Ropponen on 10.3.2016 16:53

Jatka lukemista

Digitaalisuuden pääjohtajan pitää tajuta teknologiaa, myyntiä ja markkinointia

By Samuli Ropponen on 8.2.2016 14:53

Toteutimme yhdessä Verkkoteollisuuden kanssa Digi Open Cafe - keskustelutilaisuuden digitalisaatiosta. Epämuodollisten keskusteluiden aiheita olivat mm. digitalisuuden tuomat uudet mahdollisuudet yrityksille ja ihmisten elämään yleisemminkin vaikuttavat muutokset. Paikalla oli yli 70 asiantuntijaa, vaikuttajaa ja verkostoitujaa.

Jatka lukemista

Pandora - datalähtöinen jo kymmenen vuotta sitten

By Samuli Ropponen on 21.1.2016 9:45

Yksi datalähtöisen markkinoinnin suunnannäyttäjiä on Suomessa se tuntemattomampi Pandora, internet-radio, jolla on yli 250 miljoonaa käyttäjää. Yhdysvalloissa palvelun mobiilisovellus on suositumpi kuin YouTube.

Jatka lukemista

Asiakaskokemuksesta kilpailuetua markkinoinnin automaatiolla

By Samuli Ropponen on 1.12.2015 10:43

Gartnerin mukaan 89% amerikkalaisista yrityksistä suunnittelee saavansa 2016 eniten kilpailuetua asiakaskokemuksesta. Tämä tarkoittaa investointeja erityisesti markkinointiteknologiaan, vaikka yrityksen henkilöstö tunnustetaankin tärkeimmäksi tekijäksi asiakaskokemuksen kehittämisessä. Markkinointiosaston vastuulla on yli puolet asiakaskokemukseen liittyvästä budjetista. Markkinoinnin automaatio on yksi väline parantaa asiakaskokemusta kustannustehokkaasti.

Jatka lukemista

Pölyt pois biteistä: Digimarkkinointia Ametro kodinhoitopalveluille

By Samuli Ropponen on 19.3.2015 15:35

Ensin - hankitun median kustannukset alas

Lähtökohtana yhteistyölle oli hankkia Ametro kodinhoitopalveluille asiakkaita kustannustehokkaasti ja samalla mitata jatkuvasti kuinka onnistumme. Lähdimme liikkeelle käyttäen yleisimpiä digikanavia sekä kohdennettua suoramarkkinointia.

Jatka lukemista

Lukeeko lahjapallossa oma nimesi?

By Samuli Ropponen on 16.12.2014 13:08

Edellisessä kohdentamiseen liittyvässä blogikirjoituksessani ihmettelin miksi minulle tarjotaan kihartimia, kun ei ole kaljussani mitä kihartaisi. No, jouluna ihmiset ostavat lahjoja erilaisille sidosryhmilleen enemmän kuin itselleen, suurimmaksi osaksi.


Miten sitten voisi saada huomiota asiakkailta joiden ostohistoria ja perustava demografiatieto on käytettävissämme? Tässä muutama perusjuttu, joilla saa lisää kärkeä joulutarjouksiin:

Jatka lukemista

Miksi saan joka viikko saman mainoksen kuin anoppini?

By Samuli Ropponen on 28.4.2014 17:25

Vaikka olen miespuolinen, se ei tietenkään määrittele minua persoonana. Kun kuitenkin katson viikottain saamaani hyvälle paperille printattua värikästä läpyskää, jossa vilisee kosmetiikkaa, hiustenkihartimia, ja kaikenlaisia fantsunnäköisiä tuotteita joille minulla ei ole nimiä, tulee mieleen neljä mainostajan fundeeraamaa vaihtoehtoa:

Jatka lukemista