Ota yhteyttä

GDPR-mörkö taltutettu minuutissa!

By Samuli Ropponen on 7.3.2018 11:07

EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) parantaa tietosuojaa ja lisää henkilötietorekisteriin kuuluvien oikeuksia. Asetus vaikuttaa kaikkiin yrityksiin, joissa käsitellään henkilötietoja.  

Olennaisena GDPR:n osana asiakkaalla on oikeus helposti ja nopeasti saada tietoonsa hänestä yrityksen järjestelmiin tallennetut tiedot. Tämä aiheuttaa yrityksissä huolta, koska monesti henkilötiedot ovat hajallaan eri puolilla organisaatiota, erilaisissa järjestelmissä, rekistereissä ja tiedostorakenteissa.

Esittelen tässä kirjoituksessa ratkaisun, joka helpotti meillä asiakkaiden GDPR-kyselyiden hoitamista merkittävästi.

Jatka lukemista

How to Integrate Preference Data Into Your Analytics Strategy?

By Khanh Luu on 6.3.2017 23:45

The popularity of using online customer survey has grown strongly in the past few years. Companies send out their surveys every once in a while, and collect the data from their customers. However, it’s not unusual that this data is left untouched or luckier, it is analysed but the insight will go straight to archives. Does that sound familiar to you? If so, don’t worry because you are not alone.

Jatka lukemista

Top 3 Methods to Get Feedback from Mobile Users

By Khanh Luu on 27.2.2017 16:37

It goes without saying in-app analytics is a must for your mobile strategy. It helps you understand how well your app is performing and which are the best and the worst features in the app. However, that’s only the tip of the iceberg. How do we know exactly how users feel about our app? Are they willing to take the app to their friends or for which reason they left our app to use a similar one? Apparently, in-app usage data can’t give you the answers in this situation unless you talk directly to the users.

Jatka lukemista

The 3 basic things to improve UX with in-app analytics

By Khanh Luu on 1.2.2017 17:29

Mobile app running but not sure where to?

So you’ve launched your mobile app and are now waiting for millions of users to download it? Sorry, but unless your app is featured on Appstore, it may take months, if not years, to reach that goal. 

Jatka lukemista

Top 5 Successful Survey Campaign Elements

By Alessya Gorelova on 30.1.2017 13:44


We are living in Big Data times. Nowadays it is hard to imagine a company that is not collecting consumer data: NPS data, transactional logs, surveys, focus group interviews, demographics, online and social network activity, you name it. All this information is a great source for valuable consumer insights.

How do we make sure that we are not getting useless data?

We need to concentrate on using consumer feedback tools and methods appropriately. When used wisely, surveys are incomparable with regards to receiving quick and massive consumer feedback, be it topical issues or consumer needs we want to address.

Here are top 5 aspects of conducting a successful survey campaign.

1. Before starting to work on a campaign SET CLEAR OBJECTIVES that reflect an issue or a business need in perspective.
  • Are we aiming to improve our customer support services?
  • Do we want to address known issues?
  • Are we surveying needs in to propose a new offering?

The purpose of the study should be also clear to the potential respondents. There are generally only few minutes of their attention we get, and we want to use them as effectively as possible. Lack of objective clarity can lead to higher dropout rates and smaller click rates.

empty-seats-106234.jpeg
Jatka lukemista

Joulun data kertoo meistä suomalaisista kaiken olennaisen

By Samuli Ropponen on 16.12.2016 11:51

Jatka lukemista

Miten datalähtöistä markkinointi on suomalaisyrityksissä?

By Samuli Ropponen on 4.5.2016 10:49

Miksi datan hyödyntäminen on markkinoinnissa tärkeää? Miten datalähtöisyys on suomalaisyrityksissä sisäistetty ja priorisoitu? Kuinka toimintakulttuuri, resurssit ja järjestelmät on saatu tukemaan datan virtaamista oikeisiin paikkoihin? 

Jatka lukemista

Terveisiä SCALED'16 - tapahtumasta

By Samuli Ropponen on 10.3.2016 16:53

Jatka lukemista

Esittelyssä Microsoft Azure - hyödyt ja kolme käyttötapausta

By Samuli Ropponen on 12.2.2016 10:30

Hankimme viime keväänä "Say Big Data One More Time" -T-paitoja, mutta emme päässeet aiheesta niin helpolla eroon. Päinvastoin, nyt on hyvä aika esitellä konkreettisia työtapoja ja -välineitä joita olemme käyttäneet kehitystyössä.

Azure_usecase.png
Alusta menee pilveen - Azuren hyödyt ja kolme käyttötapausta

Olemme rakentaneet asiakkaillemme useita ratkaisuja Microsoft Azuren päälle. Azure on vuonna 2008 perustettu pilvipohjainen kehitysalusta, joka tarjoaa sekä PaaS (Platform as a Service) että IaaS (Infrastucture as a Service) –pohjaisia palveluita.

Jatka lukemista

Digitaalisuuden pääjohtajan pitää tajuta teknologiaa, myyntiä ja markkinointia

By Samuli Ropponen on 8.2.2016 14:53

Toteutimme yhdessä Verkkoteollisuuden kanssa Digi Open Cafe - keskustelutilaisuuden digitalisaatiosta. Epämuodollisten keskusteluiden aiheita olivat mm. digitalisuuden tuomat uudet mahdollisuudet yrityksille ja ihmisten elämään yleisemminkin vaikuttavat muutokset. Paikalla oli yli 70 asiantuntijaa, vaikuttajaa ja verkostoitujaa.

Jatka lukemista