Ota yhteyttä

Pandora - datalähtöinen jo kymmenen vuotta sitten

By Samuli Ropponen on 21.1.2016 9:45

Yksi datalähtöisen markkinoinnin suunnannäyttäjiä on Suomessa se tuntemattomampi Pandora, internet-radio, jolla on yli 250 miljoonaa käyttäjää. Yhdysvalloissa palvelun mobiilisovellus on suositumpi kuin YouTube.

Jatka lukemista

Miten suomalaiset verkkokaupat pärjäävät omnichannel-maailmassa?

By Samuli Ropponen on 6.10.2015 12:07

Kysyimme 84 kotimaiselta verkkokaupalta näkemyksiä asiakaskokemuksesta, kasvusta ja haasteista.

Halusimme tietää miten suomalaiset verkkokaupat näkevät tilanteensa hektisesti kehittyvässä maailmassa. Osallistujien profiili ei tarjonnut suuria yllätyksiä: suurin osa oli liikevaihdoltaan pieniä ja toimivat pk-seudulla. Vastaajat olivat joko toimitusjohtajia tai elinkeinonharjoittajia, oli joukkoon toki eksynyt muitakin. Profiili kuvastaa hyvin verkon roolia yrityksen kokonaistoiminnassa.

Jatka lukemista

Omnichannel ja vaativa kummisetä

By Samuli Ropponen on 15.4.2015 15:11

Omnichannel ja sen kummisetä Omnigration vaativat kauppiailta paljon

Hypetetty termi Omnichannel tarkoittaa kauppiaille, että kuluttajan ostopolku ei ole polku vaan pirstaloitunut verkosto joka sisältää odottamattomia syrjähyppyjä ja madonreikiä kanavista toisiin. Vaikka asia on hyvin tiedossa, monikaan ei vielä tarjoa saumattoman auvoisaa omni-kokemusta asiakkailleen. Suuri haaste tähän on toinen jännä termi - Omnigration - eli pirstaloitunut polku pitäisi parsia kasaan loistavaksi asiakaskokemukseksi, vaikka asiakkaita olisi suuri massa ja jokaisella yksilölliset tarpeet. 

Jatka lukemista