Ota yhteyttä

Top 5 Successful Survey Campaign Elements

By Alessya Gorelova on 30.1.2017 13:44


We are living in Big Data times. Nowadays it is hard to imagine a company that is not collecting consumer data: NPS data, transactional logs, surveys, focus group interviews, demographics, online and social network activity, you name it. All this information is a great source for valuable consumer insights.

How do we make sure that we are not getting useless data?

We need to concentrate on using consumer feedback tools and methods appropriately. When used wisely, surveys are incomparable with regards to receiving quick and massive consumer feedback, be it topical issues or consumer needs we want to address.

Here are top 5 aspects of conducting a successful survey campaign.

1. Before starting to work on a campaign SET CLEAR OBJECTIVES that reflect an issue or a business need in perspective.
  • Are we aiming to improve our customer support services?
  • Do we want to address known issues?
  • Are we surveying needs in to propose a new offering?

The purpose of the study should be also clear to the potential respondents. There are generally only few minutes of their attention we get, and we want to use them as effectively as possible. Lack of objective clarity can lead to higher dropout rates and smaller click rates.

empty-seats-106234.jpeg
Jatka lukemista

Joulun data kertoo meistä suomalaisista kaiken olennaisen

By Samuli Ropponen on 16.12.2016 11:51

Jatka lukemista

Make Data Great Again

By Samuli Ropponen on 8.11.2016 8:47

USAn presidentinvaalien lähestyessä kliimaksiaan, tuloksen ratkaisee kuinka tehokkaasti äänestäjiä autetaan pääsemään äänestyskoppiin asti. 

GOTV eli Get Out The Vote, uurnille mars, sanovat USAn politiikan tutkijat ja arvioivat, että aktivoinnilla voi olla 8-9 prosentin vaikutus kampanjan piirissä oleviin äänestäjiin, ja jopa yhden prosenttiyksikön kasvu äänestysprosenttiin. 

Jatka lukemista

Miten datalähtöistä markkinointi on suomalaisyrityksissä?

By Samuli Ropponen on 4.5.2016 10:49

Miksi datan hyödyntäminen on markkinoinnissa tärkeää? Miten datalähtöisyys on suomalaisyrityksissä sisäistetty ja priorisoitu? Kuinka toimintakulttuuri, resurssit ja järjestelmät on saatu tukemaan datan virtaamista oikeisiin paikkoihin? 

Jatka lukemista

Terveisiä SCALED'16 - tapahtumasta

By Samuli Ropponen on 10.3.2016 16:53

Jatka lukemista

Esittelyssä Microsoft Azure - hyödyt ja kolme käyttötapausta

By Samuli Ropponen on 12.2.2016 10:30

Hankimme viime keväänä "Say Big Data One More Time" -T-paitoja, mutta emme päässeet aiheesta niin helpolla eroon. Päinvastoin, nyt on hyvä aika esitellä konkreettisia työtapoja ja -välineitä joita olemme käyttäneet kehitystyössä.

Azure_usecase.png
Alusta menee pilveen - Azuren hyödyt ja kolme käyttötapausta

Olemme rakentaneet asiakkaillemme useita ratkaisuja Microsoft Azuren päälle. Azure on vuonna 2008 perustettu pilvipohjainen kehitysalusta, joka tarjoaa sekä PaaS (Platform as a Service) että IaaS (Infrastucture as a Service) –pohjaisia palveluita.

Jatka lukemista

Digitaalisuuden pääjohtajan pitää tajuta teknologiaa, myyntiä ja markkinointia

By Samuli Ropponen on 8.2.2016 14:53

Toteutimme yhdessä Verkkoteollisuuden kanssa Digi Open Cafe - keskustelutilaisuuden digitalisaatiosta. Epämuodollisten keskusteluiden aiheita olivat mm. digitalisuuden tuomat uudet mahdollisuudet yrityksille ja ihmisten elämään yleisemminkin vaikuttavat muutokset. Paikalla oli yli 70 asiantuntijaa, vaikuttajaa ja verkostoitujaa.

Jatka lukemista

Chief Digital Officer ja muutoksen monet kasvot

By Samuli Ropponen on 27.1.2016 15:26

Näin ASML:n erinomaisessa tilaisuudessa tänään neljä erilaista esitystä Chief Digital Officerin (CDO) roolista. Asiaa valottivat Kati Sulin (DNA), Miika Malinen (Musti & Mirri), Anders Stenbäck (If) sekä Kai Koskela (Säästöpankkiryhmä).

Jatka lukemista

Pandora - datalähtöinen jo kymmenen vuotta sitten

By Samuli Ropponen on 21.1.2016 9:45

Yksi datalähtöisen markkinoinnin suunnannäyttäjiä on Suomessa se tuntemattomampi Pandora, internet-radio, jolla on yli 250 miljoonaa käyttäjää. Yhdysvalloissa palvelun mobiilisovellus on suositumpi kuin YouTube.

Jatka lukemista

Asiakaskokemuksesta kilpailuetua markkinoinnin automaatiolla

By Samuli Ropponen on 1.12.2015 10:43

Gartnerin mukaan 89% amerikkalaisista yrityksistä suunnittelee saavansa 2016 eniten kilpailuetua asiakaskokemuksesta. Tämä tarkoittaa investointeja erityisesti markkinointiteknologiaan, vaikka yrityksen henkilöstö tunnustetaankin tärkeimmäksi tekijäksi asiakaskokemuksen kehittämisessä. Markkinointiosaston vastuulla on yli puolet asiakaskokemukseen liittyvästä budjetista. Markkinoinnin automaatio on yksi väline parantaa asiakaskokemusta kustannustehokkaasti.

Jatka lukemista