Ota yhteyttä

Digitaalisuuden pääjohtajan pitää tajuta teknologiaa, myyntiä ja markkinointia

8.2.2016 14:53

Toteutimme yhdessä Verkkoteollisuuden kanssa Digi Open Cafe - keskustelutilaisuuden digitalisaatiosta. Epämuodollisten keskusteluiden aiheita olivat mm. digitalisuuden tuomat uudet mahdollisuudet yrityksille ja ihmisten elämään yleisemminkin vaikuttavat muutokset. Paikalla oli yli 70 asiantuntijaa, vaikuttajaa ja verkostoitujaa.

Toteutimme tapahtumaan leikkimielisen mutta kiperän testin "Miten soveltuisit Chief Digital Officeriksi (CDO)". Viisikohtaisessa pikatestissä kysyimme mielipiteitä CDO:n tarvitsemasta osaamistaustasta, fokuksesta ja haasteista.

Testin teki yli 40 ihmistä, joista suurin osa näki teknologian, myynnin ja markkinoinnin olevan tärkeimmät CDO:n osaamisalueet.

CDO-4

Kysyimme, mitä B2C-yrityksessä juuri aloittanut CDO tekisi ensimmäiseksi. Vastaajien lähestyminen oli konkretiaa ja kuuntelemista suosiva.

CDO-1

Haasteellisimmaksi CDO:n tehtävässä koettiin systemaattinen, pitkäjänteinen organisaation kehittäminen asiakasystävällisemmäksi.

CDO-2